Esports បានផ្សាយបន្តផ្ទាល់ ជាកីឡាអន្តរជាតិផ្លូវការ

Esports បានផ្សាយបន្តផ្ទាល់
 

Esports បានផ្សាយបន្តផ្ទាល់ ជាលើកដំបូង កីឡាអេឡិចត្រូនិក (E-Sport) ត្រូវ​បាន​យក​ទៅ​ជា​ផ្នែក​មួយ​នៃ​ការ​ប្រកួត​ប្រជែង និង​រង្វាន់​នៅ​ស៊ីហ្គេម​ ។ វាឆ្លុះបញ្ចាំងពីប្រជាប្រិយភាព Esport និងការទទួលយកដ៏ល្អនៃកីឡា E-Sports ទាំងក្នុងប្រទេស និងអន្តរជាតិ។

ការផ្លាស់ប្តូរពីការលេងល្បែងកម្សាន្តទៅការអភិវឌ្ឍន៍ទៅជាអត្តពលិក Esport​​​​​​ អាជីពបង្កើតប្រាក់ចំណូល និងឱកាសសម្រាប់អ្នកដែលពាក់ព័ន្ធ។ ជាពិសេស អាជីវកម្មទាក់ទងនឹងការរៀបចំការប្រកួតប្រជែងក្នុងអាជីវកម្ម E-Sport នៅមជ្ឈមណ្ឌលស្រាវជ្រាវ Kasikorn តាម​ការ​ប៉ាន់​ស្មាន​ថា​ក្នុង​ឆ្នាំ​២០១៩​គួរ​មាន​ចំណូល​មិន​តិច​ជាង​៥០០​លាន​ ។

មជ្ឈមណ្ឌលស្រាវជ្រាវ Kasikorn យល់ឃើញថា អាជីវកម្ម E-Sport នៅក្នុងប្រទេស នៅតែស្ថិតក្នុងដំណាក់កាលដំបូងនៅឡើយ។ វា​នៅ​តែ​ត្រូវ​បាន​ត្រួត​ពិនិត្យ​សម្រាប់​ការ​បន្ត​នៃ​ការ​គាំទ្រ​ពី​ទាំង​រដ្ឋាភិបាល និង​វិស័យ​ឯកជន។ នោះនឹងក្លាយជាផ្នែកមួយដ៏សំខាន់ក្នុងការលើកកំពស់ឧស្សាហកម្មហ្គេមរបស់ថៃពីប្រទេសអ្នកប្រើប្រាស់ទៅជាប្រទេសផលិត និងដៃគូប្រកួតប្រជែងនៃហ្គេមufa88នៅកម្រិតអន្តរជាតិ។

អ្វីដែលគួរឲ្យចាប់អារម្មណ៍អំពីការប្រកួតកីឡាស៊ីហ្គេមលើកទី៣០ ដែលនឹងប្រព្រឹត្តទៅចាប់ពីថ្ងៃទី ៣០ ខែវិច្ឆិកា ដល់ថ្ងៃទី ១១ ខែធ្នូ ឆ្នាំ ២០១៩ នៅប្រទេសហ្វីលីពីន។ នេះ​ជា​លើក​ទី​មួយ​ហើយ​ដែល​កីឡា​អេឡិចត្រូនិក (E-Sport) ត្រូវ​បាន​គេ​នាំ​ចូល​ក្នុង​ការ​ប្រកួត​ប្រជែង​យក​រង្វាន់។ បន្ទាប់ពីត្រូវបានដាក់បញ្ចូលជាកីឡាបង្ហាញក្នុងព្រឹត្តិការណ៍ Asian Games 2018 នាពេលថ្មីៗនេះ ក្នុងព្រឹត្តិការណ៍ស៊ីហ្គេមនេះ នឹងមានតំណាងអត្តពលិកមកពីប្រទេសថៃចូលរួមប្រកួតកីឡាប្រភេទនេះ។ នេះឆ្លុះបញ្ចាំងពីប្រជាប្រិយភាព និងការទទួលយកដ៏ល្អនៃកីឡា E-Sports ទាំងជាតិ និងអន្តរជាតិ។

ឧស្សាហកម្មហ្គេម មួយនៃសេដ្ឋកិច្ចឌីជីថល វាកំពុងពង្រីកជាបន្តបន្ទាប់ ហើយត្រូវបានគេរំពឹងថានឹងមានតម្លៃរហូតដល់ 25 ពាន់លានបាតក្នុងឆ្នាំ 2020។
ក្នុងរយៈពេល 4-5 ឆ្នាំ កន្លងមក ឧស្សាហកម្មហ្គេមនៅក្នុងប្រទេសថៃបានបន្តពង្រីក។ ឆ្លុះបញ្ចាំងពីទិន្នន័យដោយ ទីភ្នាក់ងារលើកកម្ពស់សេដ្ឋកិច្ចឌីជីថល (DEPA) បានរាយការណ៍ថា ឧស្សាហកម្មនេះមានអត្រាកំណើនជាមធ្យមក្នុងរយៈពេល 4 ឆ្នាំកន្លងមកនេះ ខ្ពស់រហូតដល់ 12.7 ភាគរយ។

ដូចជា ការអភិវឌ្ឍន៍ហ្គេមអនឡាញតាមរយៈស្មាតហ្វូន ដែលមានប្រជាប្រិយភាពខ្លាំងនាពេលបច្ចុប្បន្ននេះ ។ អ្នកប្រើប្រាស់ ទន្ទឹម​នឹង​ការ​អភិវឌ្ឍ​ហ្គេម​ក្នុង​ចំណោម​សហគ្រិន​ថៃ​មាន​ចំនួន​ច្រើន​ជាង​ពេល​កន្លង​មក ។ រួម​ទាំង​មូលនិធិ​វិនិយោគ​ពី​វិស័យ​ឯកជន​ដែល​ជួយ​ជំរុញ​ឱ្យ​ឧស្សាហកម្ម​នេះ​បន្ត​រីក​ចម្រើន​ ។ លើសពីនេះ កត្តាមួយទៀតត្រូវបានគេរំពឹងថានឹងនាំឱ្យមានការពង្រីកឧស្សាហកម្មហ្គេមនៅក្នុងប្រទេស ។ គឺជាការពេញនិយមនៃ កីឡាអេឡិចត្រូនិក E-Sport ដែលជាការប្រកួតរវាងកីឡាករទាំងក្នុង និងក្រៅប្រទេស ។ នេះគឺជាផ្នែកមួយដ៏សំខាន់ដែលជួយពង្រីក និងភ្ជាប់ឧស្សាហកម្មហ្គេមជាមួយវិស័យអាជីវកម្មផ្សេងទៀត ។

ឧទាហរណ៍គួរឱ្យចាប់អារម្មណ៍មួយគឺវិស័យអប់រំដែលបានទទួលការចាប់អារម្មណ៍ពីទាំងវិស័យ សាធារណៈ និងឯកជនក្នុងការរៀបចំវគ្គសិក្សាអប់រំដើម្បីបង្កើតបុគ្គលិកក្នុងអាជីពទាក់ទងនឹងឧស្សាហកម្មហ្គេម ដូចជាអ្នកគ្រប់គ្រងក្រុម នាយក អ្នក បង្កើត ហ្គេម ជាដើម ។ មាន ​សិស្ស ​ប្រមាណ​ជា ​២.០០០​នាក់ ​មក​ពី​វគ្គ​សិក្សា​សរុប ​១១ ​នៅ​ទូទាំង​ប្រទេស។ រួមទាំងកិច្ចសហប្រតិបត្តិការរវាងវិស័យសាធារណៈ និងឯកជន ដើម្បីជំរុញឧស្សាហកម្មហ្គេម ដែលជាផ្នែកនៃសេដ្ឋកិច្ចឌីជីថល ត្រៀមខ្លួនជាស្រេចជាអន្តរជាតិ។

ទោះជាយ៉ាងណាក៏ដោយការពង្រីកឧស្សាហកម្មហ្គេមដូចដែលបានរៀបរាប់ខាងលើ វាត្រូវបានគេរកឃើញថាវាជាការពង្រីកពីផ្នែកអតិថិជន។ នេះអាចមើលឃើញពីប្រាក់ចំណូលរបស់អ្នកចែកចាយ។ នាំចូល និងគ្រប់គ្រងការរក្សាសិទ្ធិដែលមានតម្លៃជាង 24.6 ពាន់លានបាត ឬ 90 ភាគរយនៃតម្លៃនៃឧស្សាហកម្មហ្គេមនៅក្នុងប្រទេសថៃ។ ភាគច្រើននៃប្រាក់ចំណូលនេះបានមកពីអ្នកប្រើប្រាស់ទិញផលិតផលក្នុងហ្គេម (ក្នុង App/ Item Purchase in PC) និងចំណូលពីអ្នកប្រើប្រាស់ដែលទាញយកហ្គេមតាមប្រព័ន្ធទូរស័ព្ទ Esports football ផ្សាយបន្តផ្ទាល់​ ស្ទើរតែទាំងអស់នេះគឺទំនងជាហ្គេមដែលត្រូវបានបង្កើតឡើងដោយប្រតិបត្តិករបរទេស ។

ចំពោះហ្គេមដែលបង្កើតឡើងដោយសហគ្រិនថៃ នៅតែមានសមាមាត្រតិចតួច។ ដោយសារតែមានអ្នកផលិតហ្គេមថៃពីរបីនាក់ប៉ុណ្ណោះដែលអាចចែកចាយហ្គេមរបស់ពួកគេដោយជោគជ័យនៅលើវេទិកាអន្តរជាតិក្នុងរយៈពេល 3-4 ឆ្នាំកន្លងមកនេះ។ប្រាក់ចំណូលរបស់អ្នកបង្កើតហ្គេមនិងអ្នករចនាថៃគឺ វាមានតម្លៃត្រឹមតែ 400 លានបាត ឬ 2 ភាគរយនៃឧស្សាហកម្មទាំងមូល។ វាឆ្លុះបញ្ចាំងថានៅតែមានចំណែកទីផ្សារតិចតួចសម្រាប់អ្នករចនា និងអ្នកអភិវឌ្ឍន៍ហ្គេមថៃដែលមានសក្ដានុពលក្នុងការចូលមករកប្រាក់ចំណូលពីចំណែកនោះ។ វាឆ្លុះបញ្ចាំងថាប្រសិនបើអ្នកអភិវឌ្ឍន៍ និងអ្នករចនាហ្គេមថៃអាចបង្កើតហ្គេម និងមាតិកាផលិតផលដែលកាន់តែច្រើន។ អន្តរជាតិទទួលយក វានឹងមានឱកាសរកប្រាក់ពីការទាញយកផងដែរ។

Esports បានផ្សាយបន្តផ្ទាល់ មានឱកាសរីកចម្រើន

Esports បានផ្សាយបន្តផ្ទាល់ ទោះជាយ៉ាងណាក៏ដោយប្រជាប្រិយភាពរបស់អ្នកប្រើប្រាស់ ការគាំទ្រពីវិស័យរដ្ឋាភិបាល ហើយការចាប់អារម្មណ៍ពីវិស័យឯកជនទំនងជាកើនឡើង ដែលធ្វើឲ្យមជ្ឈមណ្ឌលស្រាវជ្រាវ Kasikorn មើលឃើញថា ឧស្សាហកម្មហ្គេមរបស់ថៃនៅឆ្នាំ ២០២០ ទំនងជាមានតម្លៃរហូតដល់ ២៥ ពាន់លានបាត ឬពង្រីកប្រហែល ១០-១២ ភាគរយនៅឆ្នាំ ២០២០។

ឧស្សាហកម្មហ្គេមនៅក្នុងប្រទេសថៃបានឈានចូលដំណាក់កាលនៃការផ្លាស់ប្តូរ។ ពីការលេងហ្គេមកម្សាន្តនាពេលកន្លងមក វាត្រូវបានបង្កើតឡើងដើម្បីក្លាយជាកីឡា E-Sport ក្នុងកម្រិតអាជីពបន្ថែមទៀត។ ដែលបន្ថែមពីលើការបង្កើនកម្រិតនៃឧស្សាហកម្មហ្គេម ការផ្លាស់ប្តូរនេះក៏បង្កើតការផ្លាស់ប្តូរ និងទាក់ទាញអ្នកលេងថ្មីៗផងដែរ។ ដើម្បីចូលទៅក្នុងឧស្សាហកម្មហ្គេមដូចជា

ការបង្កើតសហព័ន្ធកីឡា E-Sport របស់ប្រទេសក្នុងឆ្នាំ 2013 ត្រូវបានបង្កើតឡើងដើម្បីគ្រប់គ្រង និងលើកកំពស់ស្តង់ដារនៃឧស្សាហកម្ម E-Sport នៅក្នុងប្រទេសថៃ លើសពីនេះ សមាគមក៏មានតួនាទីសំខាន់ក្នុងការសម្របសម្រួលជាមួយអង្គការ E-Sports ផ្សេងៗទាំងក្នុង និង នៅក្រៅប្រទេសផងដែរ។

ការលើកកំពស់ក្រុមប្រកួតប្រជែងពីកម្រិត Amateur ដល់កម្រិត Professional ក្រុម E-Sport ដែលត្រូវបានបង្កើតឡើងដើម្បីប្រកួតប្រជែងក្នុងការប្រកួតផ្សេងៗទាំងជាតិ និងអន្តរជាតិ។ ក្រុមប្រកួតប្រជែងចូលរួម និងលើកទឹកចិត្តយុវជនដែលមានទេពកោសល្យ។ បានផ្លាស់ប្តូរពីសកម្មភាពចំណង់ចំណូលចិត្តទៅជាអាជីពដែលអាចបង្កើតប្រាក់ចំណូលសម្រាប់ខ្លួនឯង នេះ​មក​ពី​ការ​ប្រមូល​ព័ត៌មាន។ គេរំពឹងថានឹងមានក្រុមប្រកួតប្រជែង E-Sport អាជីពយ៉ាងតិចចំនួន 15 ក្រុមនៅក្នុងប្រទេសថៃ ដោយក្រុមខ្លះជាក្រុមខេត្ត និងតំបន់ ដែលត្រូវបានគាំទ្រដោយក្រុមឯកជនដ៏ធំមួយ។ គេប៉ាន់ប្រមាណថា ដើមទុនវិនិយោគដែលបានចំណាយលើក្រុមប្រកួតប្រជែងអាជីពក្នុងមួយឆ្នាំៗអាចខ្ពស់រហូតដល់ 10000$ ក្នុងមួយក្រុម។

ការរៀបចំការប្រកួតនៅកម្រិត កម្រិតពាក់កណ្តាលវិជ្ជាជីវៈ និងវិជ្ជាជីវៈកំពុងកើនឡើងជាបន្តបន្ទាប់ រហូតដល់មានការរំពឹងទុកថានៅឆ្នាំ 2019 ចំនួននៃការប្រកួតនៅកម្រិតទាំងពីររួមបញ្ចូលគ្នានឹងមានយ៉ាងហោចណាស់ 90 ព្រឹត្តិការណ៍ ខណៈដែលព្រឹត្តិការណ៍ប្រកួតប្រជែងតូចៗ។ គួរតែមានការងារយ៉ាងហោចណាស់ 100 ក្នុងមួយឆ្នាំ ដែលបណ្តាលឱ្យសហគ្រិនឯកជនមួយចំនួនមើលឃើញឱកាសអាជីវកម្ម។ ដូច្នេះហើយ ទីកន្លែងត្រូវបានបើកសម្រាប់ជួលជាពិសេសសម្រាប់ការប្រកួត E-Sport លើសពីនេះ ការប្រកួត E-Sport ក៏ទាក់ទាញអ្នកឧបត្ថម្ភ និងការផ្សាយពាណិជ្ជកម្ម (Sponsorship and Advertisement) មកបណ្តាក់ទុន និងអាចប្រើប្រាស់អាជីវកម្ម E-Sport ជាស្ពានតភ្ជាប់ ក៏មានមូលដ្ឋានអតិថិជនថ្មីផងដែរ។ រួមទាំងការបង្កើតការសហការម៉ាកជាមួយអ្នកលេងនៅខាងក្រៅក្រុមអាជីវកម្មផ្ទាល់ខ្លួនរបស់អ្នកផងដែរ។

ទៅថ្ងៃអនាគត ប្រសិនបើឧស្សាហកម្មហ្គេម និង E-Sport ក្នុងប្រទេសថៃ ទទួលបានការទទួលយកស្តង់ដារអន្តរជាតិ។ យើងប្រហែលជាឃើញកិច្ចសហប្រតិបត្តិការរវាងរដ្ឋាភិបាល និងវិស័យឯកជនក្នុងការជំរុញឱ្យ E-Sport ក្លាយជាផ្នែកមួយនៃឧស្សាហកម្មទេសចរណ៍កីឡា (Sports Tourism) ឬក្នុងរយៈពេលយូរ វាអាចអភិវឌ្ឍទៅជាមជ្ឈមណ្ឌលសម្រាប់ការប្រកួតកីឡា E-Sport ដែលអាចបង្កើតសេដ្ឋកិច្ច តម្លៃសម្រាប់វិស័យសេវាកម្មរបស់ប្រទេស

មជ្ឈមណ្ឌលស្រាវជ្រាវ Kasikorn បានប៉ាន់ប្រមាណថាការផ្លាស់ប្តូរពីការលេងល្បែងកម្សាន្តដើម្បីអភិវឌ្ឍទៅជាអត្តពលិក E-Sport អាជីព បានបង្កើតថវិកាបង្វិលមិនតិចជាង 500 លានបាតសម្រាប់អាជីវកម្មដែលទាក់ទងដោយផ្ទាល់ទៅនឹងការរៀបចំការប្រកួត E-Sport ក្នុងឆ្នាំ 2019 តម្លៃនៃការចរាចរបែបនេះ។ លុយ វាមានការចំណាយសម្រាប់ការរៀបចំព្រឹត្តិការណ៍ ប្រាក់រង្វាន់ ការលក់ផលិតផល។ល។ ការរៀបចំព្រឹត្តិការណ៍បែបនេះគឺជាបណ្តាញមួយក្នុងចំណោមបណ្តាញដែលសហគ្រិនផ្សេងៗ អាចផ្សព្វផ្សាយផលិតផលដោយផ្ទាល់ទៅកាន់អតិថិជនគោលដៅ។

បន្ទាប់ពីវាត្រូវបានបន្ថែមជាកីឡាអាជីពតាមច្បាប់

ថ្វីត្បិតតែឧស្សាហកម្មហ្គេមរបស់ប្រទេសថៃនាពេលបច្ចុប្បន្នបានពង្រីកយ៉ាងខ្លាំងបើធៀបនឹងអតីតកាលក៏ដោយ ប៉ុន្តែវាគឺជាការពង្រីកពីមូលដ្ឋានទាប ហើយនៅតែស្ថិតក្នុងដំណាក់កាលដំបូងនៃឧស្សាហកម្មនេះ បើប្រៀបធៀបទៅនឹងក្រុមហ៊ុនជាច្រើនទៀត។ ប្រទេស​ក្នុង​តំបន់​អាស៊ី​ដូច​ជា ម៉ាឡេស៊ី សិង្ហបុរី និង​ចិន​ជាដើម ដែល​នៅ​មាន​កត្តា​មួយ​ចំនួន​ដែល​ត្រូវ​អនុវត្ត​តាម។ ជាពិសេស ការបន្តការគាំទ្រទាំងពីរដ្ឋាភិបាល និងវិស័យឯកជន ដើម្បីលើកកំពស់ឧស្សាហកម្មហ្គេមរបស់ថៃទៅកាន់កម្រិតអន្តរជាតិ។

ចាំបាច់ត្រូវទទួលបានការគាំទ្រផ្នែកធនធាន និងការផ្តល់ចំណេះដឹង និងការយល់ដឹងត្រឹមត្រូវអំពីឧស្សាហកម្មហ្គេម និងអាជីវកម្ម E-Sport ព្រោះនាពេលបច្ចុប្បន្ននេះ គេរំពឹងថាសមាមាត្រនៃអត្តពលិកក្នុងកម្រិតអាជីព។ (Professional Player) និង Semi-Pro Player មានសមាមាត្ររួមបញ្ចូលគ្នាត្រឹមតែ 6-8 ភាគរយនៃចំនួនអ្នកលេងហ្គេមសរុបនៅក្នុងប្រទេសថៃ។ដូច្នេះហើយការបង្កើនកម្រិតនៃចំនួនអ្នកលេង Amateur មិនតិចជាង 90 ភាគរយនាពេលបច្ចុប្បន្នអាចអភិវឌ្ឍខ្លួនឯងបាន ទៅជាកីឡាករប្រកួតប្រជែងនាពេលអនាគត។

រួមទាំងការជំរុញឱ្យសហគ្រិនក្នុងស្រុកអាចផ្លាស់ប្តូរស្ថានភាពរបស់ពួកគេពីអ្នកប្រើប្រាស់ អ្នកនាំចូល និងអ្នកចែកចាយ ទៅជាផលិតករ និងម្ចាស់កម្មសិទ្ធិបញ្ញាដោយខ្លួនឯង។ វាចាំបាច់ប្រសិនបើយើងចង់ឱ្យឧស្សាហកម្មនេះបន្តអភិវឌ្ឍប្រកបដោយចីរភាព។ នេះមិនត្រឹមតែជួយពង្រីកសេដ្ឋកិច្ចឌីជីថលប៉ុណ្ណោះទេ ប៉ុន្តែវាក៏ស្របតាមគោលនយោបាយរបស់រដ្ឋាភិបាលដែលព្យាយាមលើកទឹកចិត្តសហគ្រិនឱ្យធ្វើជាម្ចាស់កម្មសិទ្ធិបញ្ញាផងដែរ។ (កម្មសិទ្ធិបញ្ញា) ផងដែរ។

សរុបមក មជ្ឈមណ្ឌលស្រាវជ្រាវ Kasikorn វាត្រូវបានគេមើលឃើញថាឧស្សាហកម្មហ្គេមនៅក្នុងប្រទេសថៃបច្ចុប្បន្នកំពុងផ្លាស់ប្តូរពីឧស្សាហកម្មដែលអ្នកលេងភាគច្រើនលេងហ្គេមសម្រាប់ការកំសាន្ត។ ក្លាយជាការប្រកួតប្រជែងអាជីព ការ​អភិវឌ្ឍ​បែប​នេះ​ទំនង​ជា​អាច​បង្កើត​ប្រាក់​ចំណូល​និង​ឱកាស​សម្រាប់​អ្នក​ពាក់ព័ន្ធ​ទាំង​ផ្ទាល់​និង​ដោយ​ប្រយោល​។​ ទោះ​ជា​យ៉ាង​ណា​ក៏​ដោយ​នៅ​មាន​កត្តា​សំខាន់ៗ​ដែល​ត្រូវ​ត្រួត​ពិនិត្យ។ ជាពិសេស​ការ​បន្ត​គាំទ្រ​ទាំង​ផ្នែក​សាធារណៈ និង​ឯកជន។ នោះនឹងក្លាយជាផ្នែកមួយដ៏សំខាន់ក្នុងការលើកកំពស់ឧស្សាហកម្មហ្គេមរបស់ថៃពីប្រទេសអ្នកប្រើប្រាស់ទៅជាប្រទេសផលិត និងជាដៃគូប្រកួតប្រជែងនៃហ្គេមក្នុងកម្រិតអន្តរជាតិ។

អ្វី​ទៅ​ជា eSports (eSports) បើ​ខ្ញុំ​ត្រូវ​ឆ្លើយ វា​ប្រហែល​ជា​ប្រភេទ​កីឡា​អេឡិចត្រូនិក។ អក្សរកាត់សម្រាប់ (Electronic Sports) គឺជាកីឡាអេឡិចត្រូនិកដែលកំពុងពេញនិយមនៅជុំវិញពិភពលោក។ មានទាំងប្រភេទបុគ្គល និងក្រុម។ ដែលជាការកែលម្អពីការលេងហ្គេមប្រពៃណី ត្រូវតែមានការប្រកួតប្រជែងដើម្បីជ័យជំនះ។ កីឡាប្រភេទនេះកើតចេញពីការផ្លាស់ប្តូរបច្ចេកវិទ្យា។ បង្កើត​ក្រុម​ប្រកួត​ប្រជែង​មិន​ឈប់​ត្រឹម​តែ​កីឡា​ធម្មតា។ ប៉ុន្តែវាក៏បានមកដល់ក្នុងឧស្សាហកម្មហ្គេមផងដែរ។ នេះរួមបញ្ចូលទាំងអត្តពលិក ឧបករណ៍កីឡា (កណ្តុរ ក្តារចុច កាស) ។

បច្ចុប្បន្ននេះ មានក្រុមកីឡា និងការប្រកួត eSports ជាច្រើនបានលេចចេញជារូបរាងនៅលើឆាកអន្តរជាតិ ដូចជាការប្រកួត World Cyber ​​Games championship ដែលអាចប្រៀបធៀបទៅនឹងការប្រកួតកីឡាអូឡាំពិក។ និងអ្នកផ្សេងទៀតជាច្រើន។ កម្មវិធី​ទាំងនេះ​មាន​បេក្ខជន​ចូលរួម​យ៉ាងច្រើន​។
វាអាចត្រូវបានគេមើលឃើញថាកីឡាមួយផ្សេងទៀត មានប្រាក់រង្វាន់ខ្ពស់គួរសម។ ដូច្នេះហើយ អ្នកលេងហ្គេមភាគច្រើនមានគោលដៅចង់ប្រកួតប្រជែងក្នុងប្រភេទកីឡានេះឱ្យបានច្រើន។

ដូច្នេះហើយ អ្នកជំនួញមួយចំនួនបានងាកមកវិនិយោគលើប្រភេទកីឡានេះ។ និងបង្កើតអាជីពថ្មីៗជាច្រើន លើសពីនេះការលេងហ្គេមនេះមានទាំងគុណសម្បត្តិ និងគុណវិបត្តិ។ វាអាស្រ័យលើភាពចាស់ទុំរបស់កីឡាករ។ ដូច្នេះ​ការ​លេង​ហ្គេម​គួរ​លេង​ដើម្បី​បន្ធូរ​អារម្មណ៍។ ប៉ុន្តែ​ប្រសិន​បើ​អ្នក​ចង់​បន្ត​អាជីព​នោះ អ្នក​ត្រូវ​ដឹង​ពី​អត្ថប្រយោជន៍ និង​គុណវិបត្តិ។ អ្នកគួរតែសិក្សា និងស្វែងយល់ជាមុនសិន។ ថាតើវាជាច្បាប់ បទប្បញ្ញត្តិ សីលធម៌ ដែលនៅទីនេះមានសារៈសំខាន់ណាស់។ ប្រសិនបើនរណាម្នាក់ព្រួយបារម្ភអំពីឧបករណ៍ហ្គេម ថា​បើ​យើង​មិន​ទាន់​ត្រៀម​ខ្លួន​ហើយ​មាន​ថវិកា​តិច តើ​យើង​អាច​សម្រេច​ក្តី​សុបិន​បាន​ឬ​ទេ? វាត្រូវតែនិយាយថាកាសលេងហ្គេម កណ្តុរលេងហ្គេម និងក្តារចុចអាចជួយក្នុងការលេង។ ប៉ុន្តែអ្វីដែលសំខាន់បំផុតនោះគឺជំនាញរបស់យើងផ្ទាល់។